Skip to content

بیانیه رسالت

بیانیه رسالت پردیس خودگردان رامسر:       

پردیس رامسر به عنوان بخشی از ساختار تشکیلات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران بوده که در راستای سیاستها و اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سایر اسناد بالادستی از طریق برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت با شعار پاک: پاسخگویی، اخلاق مداری و کیفیت مهمترین رسالت خود را در زمینه آموزش پزشکی عمومی و داروسازی و ارائه بهترین خدمات آموزشی، درمانی، پژوهشی به دانشجویان، بیماران و پژوهشگران، دانش­آموختگان و کارکنان ایفا می‌نماید. پردیس رامسر سعی دارد در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش از طریق جدیدترین شیوه های تدریس و آموزش مجازی و الکترونیکی منطبق بر استانداردهای نوین آموزشی با بسیج منابع و امکانات فیزیکی و تله مدیسین و بکارگیری دانش و روش­های روزآمد و با ملاحظه ی محوری بودن نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از فرصتهای موجود بر اساس سیاستهای کلی نظام سلامت و نقشه جامع علمی کشور، پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه، اشتغال زایی و کارآفرینی با برنامه‌های ذیل (با پایش و بازنگری سالانه) در راستای تحقق  اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی و دانشگاه گام بردارد:

 

  1. ارتقای سطح کیفی دانشجویان علوم پزشکی و داروسازی از نظر علمی و تقویت مهارت­های شناختی و فراشناختی، وظیفه ­شناسی و مسئولیت پذیری اجتماعی آنان با بکارگیری بهترین شواهد، مبتنی بر ارزشهای اسلامی، حقوق و کرامت انسانی، تعهد و اخلاق حرفه ای و وجدان کاری بر اساس سند تحول آموزش و توانمندی دانش­آموختگان
  2. تربیت دانش آموختگان توانمند با رویکرد استدلال وتصمیم ­گیری اخلاقی و اصول عدالت آموزشی از طریق یادگیری مادام العمر و آمادگی برای تحصیل در مقاطع بالاتر و آمادگی جهت ایفای نقش حرفه­ای به عنوان پزشک و داروساز در نظام ارائه خدمات سلامت و مراقبت سلامت، فرایندهای خدمات­ رسانی و آشنایی با تولید توزیع و نگهداری دارو و محصولات مرتبط با بهداشت و درمان
  3. توسعه پژوهش­ های پایه و کاربردی در زمینه علوم پزشکی، داروئی، زیست پزشکی، نانو فناوری، پژوهش در آموزش و پژوهش در زمینه ی هزینه ی اثربخشی و تحلیل اقتصادی مربوط به فناوری های دارویی، بر اساس اسناد بالادستی در جهت پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه بر اساس اولویت­ های محلی، منطقه ای و جهانی
  4. بهبود تسهیلات رفاهی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان و توجه به ایمنی و سلامت محیط دانشگاه
  5. بروزرسانی روش­های آموزشی با توجه به نوآوری در تجهیزات، روش ها و دست­آوردهای نوین حوزه پزشکی و داروسازی، دانش و مهارت روزآمد آموزش پزشکی و داروسازی و جوانب فراملی سلامت مانند تجربه پاندمی کرونا و تقویت آموزش مجازی و تله مدیسین و نیز دعوت از دانش­ آموختگان برای انتقال دانش و تجربیاتشان به دانشجویان مقاطع پایینتر، تبادل استاد و دانشجو و تعامل با دانشگاه­های داخلی و خارجی
  6. توسعه مشارکت سازمان­های مردم­ نهاد و مدیران محلی و دانشگاهی و ارتقاء مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری ها در راستای پاسخگویی اجتماعی
  7. توسعه هدفمند برنامه های آموزشی علوم پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه، آموزش پاسخگو، اولویت های منطقه و کشور و مدل دانشگاه های هزاره سوم
  8. مشارکت موثر در آموزش مستمر و مداوم دانش آموختگان و اساتید
  9. مشارکت در ارتقاء سلامت جامعه و ارتقاء فرهنگ پیشگیری از بیماریها از طریق توسعه برنامه پزشک خانواده و ارائه خدمات آموزشی درمانی جامع، با کیفیت و اثربخش
  10. استفاده از متخصص آموزش علوم پزشکی در فرایند برنامه­ ریزی، تعیین آیین ­نامه، فلوچارت، ارزشیابی و تدریس دوره­ های توانمندسازی اساتید ودانشجویان